24 лютого 2022 року Президент Володимир Зеленський підписав Указ №64/2022 «Про запровадження воєнного стану в Україні».
Введення воєнного стану та мобілізація в Україні призвели до того, що зараз українські водії та вантажівки «вилучені» з глобальних логістичних ланцюгів. Війна в Україні вплинула на Європу. Ситуація у європейській логістичній галузі погіршилася, т.к. близько 20% пробігу у Європі припадало на українських водіїв вантажівок.
Європейська підтримка
Республіка Словенія, Угорщина та Латвійська Республіка, Естонія, Італія та Грузія дозволили українським перевізникам здійснювати всі двосторонні та транзитні перевезення територією своїх країн без дозволів. Угорський уряд та Італія надали вільні перевезення до 30 червня, Грузія – на період воєнного стану, Естонія – до кінця 2022 року.
Міністри інфраструктури Польщі, Литви, Латвії та Естонії направили спільний лист комісару ЄС з транспорту, в якому закликали вжити заходів щодо блокування вантажних перевезень з РФ та Білоруссю (РБ).
Данські транспортники вимагали від влади заборонити рух вантажівок з РБ дорогами країни.
Польща
На кордоні в Корощині (прикордонний перехід Кукуріки – Козловичі) проходить акція протесту проти автомобільних перевезень до РБ. Для регулювання та підтримки транспортного потоку на національних дорогах, що ведуть до кордону правоохоронці забезпечують безпеку, значних заторів не спостерігається. Також створено буферну зону, щоб відокремити протестувальників від вантажівок.
Європейська комісія готова створити спеціальні торгові маршрути між Польщею та Україною. Україна просить Брюссель убезпечити та полегшити торгові потоки сільськогосподарських товарів шляхом створення так званих зелених коридорів, оскільки більшість її власного великого експорту продовольства з чорноморських портів була відрізана російськими атаками.