З початку дії транспортного безвізу з ЄС кількість автоперевізників, які перетинають державний кордон України у напрямку ЄС, збільшилась на 21% порівняно з травнем-червнем. А порівняно з аналогічним періодом 2021 року – на 44%.
Після схвалення документа Європарламентом ратифікувати Угоду має ще Європейська Рада. У КМУ додали, що термін дії Угоди між ЄС та Україною – 1 рік. Сторони зараз працюють над продовженням цього терміну ще на рік.
За даними МІУ, у жовтні Україна експортувала 9,2 млн. тонн товарів, а імпортувала – 2 млн. тонн.
Обсяг міжнародних автомобільних перевезень щомісяця зростає. При цьому середня вартість однієї тонни товарів, що експортуються автотранспортом, залишається найдорожчою серед товарів, що експортуються іншими видами транспорту.
При цьому обсяги експорту автомобільним транспортом можуть значно збільшитись при продовженні розвитку інфраструктури прикордонних пунктів пропуску. Так, цього місяця буде впроваджено електронну чергу на пункті пропуску «Ягодин» на польському кордоні та відкрито новий пункт пропуску «Красноїльськ» на румунському кордоні.
Європа
Середні європейські ставки за контрактами на автомобільні вантажоперевезення досягли рекордного рівня у третьому кварталі 2022 року (129,7 індексних пунктів), збільшившись на 5,4 пунктів у квартальному обчисленні та на 19,6 пунктів у річному обчисленні. На спотовому ринку ставки досягли 142,6 пунктів, збільшившись на 6,0 пунктів у квартальному обчисленні та на 26,4 пунктів у річному обчисленні, згідно з даними Transport Intelligence (TI), Upply та IRU.
До кінця третього кварталу 2022 року ставки на автомобільні перевезення у Європі почали знижуватися. Це означає, що ринок пристосувався до вищих витрат, тоді як вищі виробничі витрати і нижча купівельна спроможність споживачів почали послаблювати підвищений тиск на ставки з боку попиту.
Основною причиною є дефіцит водіїв. Серед основних європейських країн, таких як Франція, Іспанія, Німеччина, Румунія, Польща та Данія, у період із січня по вересень 2022 року попит на водіїв постійно зростає.