ЄС прийняв нову транспортну стратегію, головний акцент якої ґрунтується на впровадженні екологічних ініціатив і цифрових рішень. До 2030 року на європейських дорогах буде експлуатуватися не менше 30 млн автомобілів з нульовим рівнем викидів, а до 2050 року вже майже всі транспортні засоби повинні мати нульові викиди. Для України це може означати зменшення Польщею квот для автомобільних транспортних компаній.
Польща
У січні Польща прийняла новий закон, який передбачає високі штрафи для перевізників за порушення, пов’язані з рухом перевантаженого автотранспорту дорогами загального користування. Закон також містить зміни в організації негабаритних автомобільних перевезень:
- На дорогах загального користування допускаються ТЗ з осьовим навантаженням до 11,5 тонн.
- Кількість видів дозволів на управління негабаритним транспортним засобом скорочується з 7 до 5.
- Сума штрафу за невелике перевищення навантаження (до 10%) була збільшена на 1200%.
- Штраф за середнє перевищення навантаження (з 10 до 20%) збільшено на 500%.
Данія
На розгляд парламенту Данії надійшов законопроект, в якому прописано, що ситуація, коли водій їде на вантажівці зі швидкістю 101 км/год по місту (при обмеженні 50 км/год) – це «шалене водіння». В такому випадку, водій позбавляється водійських прав на місці перевірки і відправляється, як мінімум, на 20-денний тюремний термін. Автомобіль конфіскується. Дані заходи застосовуються навіть в тому випадку, якщо водій не є власником фургона або вантажівки.
Україна
Транспортні компанії в Україні скоротили вантажоперевезення. Автомобільним транспортом було перевезено 191,3 млн тонн – на 21,7% менше, ніж в аналогічному періоді 2019 року.
16 грудня 2020р. ВРУ ратифікувала Угоду про вільну торгівлю і стратегічне партнерство з Великою Британією. Для українського бізнесу – це нові можливості в ряді секторів, залучені інвестиції та зміцнені торгові відносини. Після Brexit передбачаються розширені тарифні квоти для України порівняно з угодою з ЄС.