Європа поступово оговтується від наслідків пандемії. Згідно даних Євростату у другому кварталі поточного року економіка Євросоюзу мала незначне падіння на 13,9% (в порівнянні з аналогічним періодом 2019 р.), а от з єврозоною ситуація трохи гірша – маємо скорочення на 14,7%.
Найбільше зазнала втрат Іспанія, із зниженням ВВП на 22,1%. А ось Ірландія почувається найбільш впевненіше з показником 3,7%.
Серед усіх європейських країн неабияку стійкість показала Польща із показником 7,9%. Обсяги перевезень вантажів на польських автомобілях з 2017 року зросли більше ніж у 6 разів. У 2018 році експортні перевезення склали 72%, а імпортні 45%. Близько 64% польських вантажних перевезень складають міжнародні маршрути. Крім того, з вересня у Польщі почали активно випробовувати в дії e-CMR.
Ринок вантажних перевезень у Франції знаходиться дещо в кращому становищі, ніж на початку пандемії – оборот в червні, наприклад, знизився всього на 12%. Найбільшого негативного впливу зазнали перевізники небезпечних вантажів (зменшення на 70%) та власники автовозів (зменшення на 76%). В даний час 89% товарів перевозяться все ж таки вантажним автотранспортом.
Угорщина додатково виділила для українських перевізників 900 транзитних дозволів без оплати транспортного податку на 2020 рік. Крім того, квота на 2021 рік становить 31 750 дозволів на міжнародні перевезення.
МІУ повторно ініціювало обговорення з Румунією питання додаткового обміну дозволами. Наданих раніше для українських перевізників 8000 дозволів недостатньо для здійснення повноцінного міжнародного вантажообігу.