Доставка збірних вантажів
для  бізнесу

Доставка збірних вантажів

Блог

Вагові обмеження на дорогах України та ЄС: що має знати відправник

Перевезення вантажів дає змогу швидко доставляти продукцію різних компаній між містами та країнами. Це одна з найпопулярніших послуг в Україні. Щоб поїздка пройшла без ускладнень, важливо враховувати норми вантажоперевезень. Одна з ключових — це вага вантажного автомобіля. У ПДР прописано допустиме в Україні навантаження на вісь. Недотримання умов перевезень тягне за собою штраф. Перевантаження часто стає причиною не тільки матеріальних втрат, а й затримок на кордоні. Щоб цього уникнути, варто вивчити основні правила перевезення.

Нормативи навантаження на вісь і загальну масу в різних країнах Європи

Регулювання різниться залежно від типу транспортного засобу. Згідно з правилами дорожнього руху України, обмеження навантаження на вісь становить 11 тонн. Не можна перевозити важчі вантажі. Якщо ж у вантажівці здвоєна вісь, максимальне навантаження становить уже 16 тонн, а для строєної і зовсім — 22 тонни. Враховується і загальна вага вантажу, що перевозиться. Дозволена максимальна маса вантажного автомобіля в Україні становить 40 тонн.

Вимоги можуть відрізнятися для спеціалізованих машин і причепів для перевезення контейнерів. Їхня вага не повинна перевищувати 44 тонни. На деяких маршрутах можуть проїжджати і важчі вантажівки. Їхня вага може досягати 46 тонн. Для них передбачені маршрути, узгоджені з поліцією і дорожніми службами.

Якщо ви плануєте їхати дорогами загального користування, пам’ятайте, що тут діють свої обмеження по вазі при перевезенні вантажів. Фактична маса автомобіля не повинна перевищувати 24 тонни, а навантаження на вісь — 7 тонн.

Водіям міжнародних рейсів варто ознайомитися з нормативами країн, в які доставляються вантажі. Ось максимальний тиск маси на вісь вантажного автомобіля в деяких регіонах ЄС (вага вказана в тоннах):

  • Польща — 11.5, а в окремих зонах доріг від 8 до 10.
  • Франція — 13 для одиночних транспортних засобів.
  • Німеччина — 11.5, якщо вісь ведуча.

Подібні нормативи навантаження на одну вісь діють і в інших країнах. Зокрема, Італії, Іспанії, Чехії, Словаччині, Іспанії. Згідно з обмеженнями за вагою для вантажного транспорту, максимальний показник для більшості авто — 40 тонн. Щоб уникнути штрафів і затримок, варто перевіряти нормативи перед поїздкою. Країни встановлюють правила руху конкретними дорогами. Це дає змогу зберегти якість покриття на трасах і автомагістралях.

Штрафи за перевантаження: реальні приклади та суми 2025 р.

Компанії, які займаються перевезеннями, несуть відповідальність за недотримання правил.

Регулярні порушення або перевантаження кількох осей збільшує суму в рази. Щоб уникнути санкцій, варто переконатися, що вантаж відповідає правилам вантажоперевезень по Україні.

Штрафи за перевищення граничної маси передбачені також в ЄС. Тільки в цих країнах рахунок вже в євро — він варіюється від сотень до кількох тисяч. У деяких випадках можлива заборона на подальший рух країною і навіть тимчасова конфіскація транспортного засобу.

Штрафні санкції мотивують дізнатися, скільки тонн можна перевозити Україною і країнами Європи. Своєрідний антирекорд зафіксували у 2019 році. Максимальне перевантаження фури в Україні становило 202 тонни за дозволених 40. Його зафіксували в Одеській області.

Як правильно планувати відвантаження — LTL, FTL або збірні вантажі

Щоб уникнути штрафів і затримок, важливо все продумати заздалегідь. Існує кілька типів доставки:

  • FTL або Full Truck Load — це повне завантаження фури. Вона підходить для великих партій товару, які можуть займати до 12 палет. При цьому вага вантажу близька до максимально дозволеної. Такий тип доставки доволі швидкий, адже дорогою не передбачені зупинки для відвантаження супутніх товарів. Для нього варто обирати транспортний засіб із відповідною за масою кількістю осей.
  • LTL або Less Than Truck Load — завантажують тільки частину фури. Підійде для невеликих або середніх партій. Ви платите за частину місця в машині, тому цей спосіб транспортування вигідніший з економічного погляду. При такому завантаженні варто продумати розміщення товару, щоб уникнути перевищення допустимої маси на вісь.
  • Збірні вантажі. У фурі розміщують товар різних клієнтів. Кожен вид вантажу займає від 1 коробки або палети. Обирайте цей тип доставки, якщо для товарів не потрібно особливих температурних режимів. Крім того, варто враховувати, що вона може зайняти більше часу, ніж при повному завантаженні.

Яку б доставку не здійснював відправник, він зобов’язаний враховувати норми щодо максимальної ваги.

Наші рекомендації щодо пакування та розміщення вантажу на палеті

Більшість водіїв хочуть уникнути проблем і затримок у дорозі. Ось кілька порад від Euroshuttle, які допоможуть цього досягти:

  • стежте за рівномірним розподілом вантажу;
  • використовуйте стандартні європалети;
  • надійно фіксуйте вантаж у кузові;
  • вказуйте вагу на кожній палеті.

Прості кроки і ретельне планування дадуть змогу уникнути скрутних ситуацій. Дотримуйтесь правил, і перевезення пройдуть максимально без ускладнень.

Залишити відгук