Доставка збірних вантажів
Доставка збірних вантажів

Блог

Реалії ринку збірних перевезень

Сьогодні ринок збірних вантажоперевезень розділився між двома основними гравцями – кур’єрськими компаніями (далі Кур’єри) і перевізниками (далі Довантажники), які завантажують різні вантажі в одне авто. При цьому доставка вантажу з Європи кожним з учасників має свої переваги і недоліки. Наприклад, кур’єри не чекають на кордоні. Маючи регулярне рейсове сполучення їх точка перетину знаходиться на власному терміналі і одержувачам не потрібно оформлювати попередню декларацію. Державний кордон вони перетинають без черги, тому й існує легенда, що їх терміни перевезення збірних вантажів максимально короткі.

При цьому, кур’єрські збірні вантажоперевезення мають достатньо обмежень і вимагають дотримання певних правил, про які не дуже люблять говорити кур’єри.

Палетна доставка кур’єрами просто не передбачає перевезення небезпечних вантажів і має ряд обмежень за розмірами вантажу. А ось строгий регламент митних процедур для таких вантажів як раз вносить корективи в вартість доставки, яка перетворюється в вкрай високу, і швидкість доставки, яка не відповідає дійсності і заявленим раніше термінам.

А ось і «підводні камені»:

  1. Час доставки до складу консолідації нічим не відрізняється від конкурентного, так як в Європі у кур’єрів немає переваг щодо об’їзду пробок, ненормованого робочого часу водіїв і т.д.
  2. Немає можливості отримати виразний коментар про статус вантажу від кур’єра зважаючи на велику організаційну плутанину.
  3. Ваш вантаж можуть просто не забрати, пояснивши тим, що вантаж не готовий або немає можливості зв’язатися з вантажовідправником і т.д.
  4. Зсув графіків поставок кур’єрами при низькій завантаженості рейсів або з метою економії постійно високих фінансових витрат через поставки тільки окремого автомобіля, витрати на митному терміналі, відсутність зворотного рейсу або низько завантаженого рейсу і т.д.

Існує також помилкова думка, що довантажники можуть витіснити кур’єрів з ринку збірних перевезень через відсутність подібних проблем. Як то кажуть, у кожного свої проблеми.

Безперечно, довантажники дешевше кур’єрів при регулярних вантажопотоках, так як збірний вантаж з Європи відразу доставляється одержувачу. Але якщо склад вантажовідправника розташований хоча б в 100 км від основних вантажопотоків Європи, ціна доставки виростає з геометричною прогресією. Або у Вашому районі просто не знайдеться вільний транспорт, що і є першою проблемою довантажників.

Ще одна слабка ланка довантажників – так званий ризик сусідства. Справа в тому, що поруч з Вашим вантажем може доставлятись вантаж для одержувача, у якого несподівано забракло коштів на оформлення попередньої декларації. У такій ситуації всім іншим одержувачам необхідно почекати поки такий «сусід» все ж знайде можливості для ПД. Варіанта два – або під гарантійні зобов’язання, або під відкриття ТІР. А ось такий сюрприз явно не принесе позитивного результату, в разі, якщо Ви вже оформили ПД під власні кошти. Тепер необхідно оформлювати ПД повторно під гарантію ТІР, а попередню ПД – скасувати. І не забувайте, що Ваші власні кошти, які Ви зарезервували під першу ПД, будуть “заморожені” до моменту скасування останньої ПД.

Варто також відзначити період “high seasons”. Листопад-грудень, коли попит на збірні перевезення з Європи багаторазово перевищує пропозицію. У такі періоди, працюючи в режимі «нон-стоп», збої дають всі, в тому числі і довантажники.

Даний перелік переваг і недоліків кожного з гравців ринку збірних перевезень можна продовжувати і продовжувати. Важливо на початковому етапі визначити – що має більше значення при виборі способу доставки збірного вантажу.

І, звичайно, не забувайте, що надійний логістичний партнер повинен обмірковувати кілька «ходів» вперед.

Сергій Ш.

Залишити відгук

Будь ласка, виберіть статус